טיפול לרכב – האם אתה משקיע או מבזבז?

איך עושים טיפול לרכב

טיפולים לרכב אינם דבר אהוב על בעלי הרכבים. הרי מעבר לזמן הדרוש לבילויי בפינת הקפה (שמה לעשות, לא תמיד נקייה) של המוסך, טיפול לרכב כרוך גם בהוצאה כספית. יחד עם זאת, כדאי להקפיד על טיפולים תקופתיים סדירים. הדבר לא רק יעריך את חיי הרכב בטווך הארוך, אלא גם יקטין את צריכת הדלק בטווח המיידי.

השתמש בשמן מנוע נכון

ישנם סוגים שונים של שמן מנוע: 10/50 , 20/40, 25/40 ועוד. סוגי השמן שונים זה מזה ברכיבים שלהם – שמנים סינטטיים, חצי סינטטיים ועוד. מספר השמן מעיד על הדביקות של השמן. שימוש בשמן שלא מיועד לרכבך יכול להגביר את החיכוך במנוע ולחמם אותו יתר על המידה. בנוסף לשחיקת מנוע מהירה יותר, צריכת הדלק שלך תעלה. על כן, חשוב להקפיד למלא במנוע אך ורק את סוג השמן המתאים לרכבך. שימוש בשמן מנוע לא מתאים, יכול להגדיל את צריכת הדלק.

הקפד להחליף פילטר שמן

מטרתו של פילטר שמן, או בשמו העיברי "מסנן שמן", כשמו הוא – לסנן ולנקות את שמן המנוע. על כן, הקפד להחליף את פילטר השמן בזמן, בכדי למנוע שימוש בשמן מלוכלך, שחיקת המנוע, חימומו יתר על המידה ובזבוז דלק.

החלף מסנני אויר

שריפת הדלק במנוע מתרחשת על ידי ערבוב בנזין והאויר שנשאב פנימה אל תוך תא השריפה של המנוע. פילטר אויר אחראי על סינון האויר הנכנס אל תוך תערובת זו. פילטר אויר מלוכלך פוגם בכניסת האויר אל תוך המנוע. עובדה אשר פוגעת בביצועי הרכב והן מגדילה את צריכת הדלק. מחקר שהתפרסם לאחרונה הראה כי החלפת מסנן אויר מלוכלך מורידה זמן ההאצה של הרכב בכ- 6%-11% ובכך את הזמן שנדרש ללחץ על דוושת הגז ואת צריכת הדלק.

מסנן אויר

החלף פילטר בנזין

סעיף זה הוא ככל הנראה הטריוויאלי ביותר. מטרתו של פילטר בנזין הוא לסנן את הבנזין הנכנס למנוע. יש להקפיד על מסנן זה נקי ובכך לשמור על שריפת דלק נקיה ואפקטיבית יותר.

מערכת קירור

מנוע אשר עובד בטמפרטורה גבוהה צורך יותר דלק. בנוסף, מנוע אשר פועל בטמפרטורה גבוהה מידי נשחק מהר יותר ואף יכול לשבוק חיים. ראית פעם רכב עומד בצד הדרך ועשן לבן עולה מהפגוש הקדמי? ברוב המקרים מדובר בתקלה במערכת הקירור שהובילה לאידויי נוזל הקירור ולהפסקת פעולה המנוע. לכן, הקפד על מילויי נוזלי קירור מתאימים ושמור על כמות נוזל הקירור הממולצת. הדבר לא רק יחסוך לך בצריכת הדלק אלא גם ישמור על חיי המנוע.

מערכת קירור לרכב

בעוד שחשוב להקפיד על טיפולים בזמן, יש לזכור כי המוסכניק שלך בדרך כלל ישמח להחליף חלק זה או אחר, גם שלא בהכרח הגיע הזמן להחליפו. על כן, אם תדע מעט יותר על החלקים השונים ברכב, תפקידם וחשיבותם, יהיה הרבה יותר קשה "לערבב" אותך ולגרום לך להשאיר מזומנים מיותרים בדלפק המוסך.