ניהול תקציב משפחתי – כך תעשו זאת בקלות

לבצע ניהול תקציב לגבי משפחתינו יכול להיות מאתגר, אבל עם הגישה הנכונה, זה יכול להיות הרבה יותר קל. אסטרטגייה אחת שיכולה להיות נכונה היא לעקוב אחר ההוצאות שלכם בקפדנות.

ניהול תקציב משפחתי

על ידי רישום מפורט לגבי ההוצאות לאן הולך באמת הכסף שלכם, אתם יכולים לזהות נקודות שבהם אתם עלולים להוציא יתר על המידה וכך לבצע התאמות שנדרשות. נקודה חשובה נוספת לגבי ניהול תקציב משפחתי היא הגדרת יעדים פיננסיים.

בין אם מדובר בחיסכון לחופשה או בתשלום חובות, שמירה על יעדים ברורים יכולים לעזור לכם לנווט את החלטות הנכונות לגבי ההוצאות שלכם. איך לבצע ניהול תקציב משפחתי? האם צריך להגדיר יעדים ברורים? במאמר הבא ננסה למצוא פתרונות עבור יעדי תקציב משפחתכם.

כיצד ניהול תקציב נכון יכול לעזור לכם לחיות טוב יותר

כשאתם מתכננים את התקציב המשפחתי שלכם, אל תשכחו לערב את כל המשפחה בתהליך. את הבן הזוג וגם את הילדים. בכדי לדון ביעדים וסדרי עדיפויות פיננסיים במשפחה שיחה טובה עם הבנה של כל המשפחה יכולה לעזור לכולם להבין ביחד את ההשלכות לגבי היעדים.

זה לא רק מטפח שקיפות מלאה אלא גם עוזר לבצע הרגלים לגבי ניהול כספים עבור ילדיכם כבר מגיל צעיר. ניהול תקציב משפחתי לא נסגר ביום, זהו תהליך מתמשך הדורש סקירה והתאמות מתמדות. הישארו פרואקטיבים בדיקה בעזרת מחשבון הוצאות של דלקולטור יכול לעזור. להמשיך לבצע בדיקה חוזרת של התקציב שלכם בתדירות שנכונה עבורכם (בדיקה חודשית יכולה להיות התחלה מעולה). חיפוש אחר דרכים לצמצם עלויות או להגדיל את הזדמנויות החיסכון כדי להבטיח בריאות פיננסית ויציבות ארוכת טווח לכם ולמשפחתכם.

איך לבצע ניהול תקציב משפחתי

אבל האמת היא, שלנהל תקציב משפחתי זה כמו לנהל עסק – אתם חייבים לדעת כמה אתם מכניסים וכמה אתם מוציאים כדי לשמור על איזון פיננסי ואפילו להישאר עם פלוס בבנק.

כלים לניהול תקציב מאוזן עוזרים לכם להימנע מחובות, חריגות, חזרה של צ'קים מצד אחד
ומצד שני – הם מאפשרים לכם לחסוך כסף, להישאר בפלוס (במקום לשלם עמלות מיותרות לבנק) ולהגשים חלומות לכל בני המשפחה.

והכי טוב בכל העניין – ברגע שאתם מתחילים להתרגל להשתמש בכלים לניהול תקציב, זה נעשה הרגל קבוע, זה לא גוזל מכם זמן או אנרגיה וזה רק עושה לכם טוב.

סוגי כלים לניהול תקציב

קיימים סוגים שונים של כלים לניהול תקציב שכדאי להכיר, במיוחד בעידן הטכנולוגי:

יש כלים זמינים אונליין המאפשרים לכם לחשב הוצאות במאית השניה, לרכז הכנסות במקום קבוע, לעקוב אחר חסכונות, ביטוחים וקרנות השתלמות – כדי לדעת בדיוק מה המצב הפיננסי שלכם בכל רגע נתון ולשלוט בחיים שלכם בצורה טובה יותר.
הנה כמה דוגמאות שכדאי להכיר:

  1. מחשבונים לניהול תקציב – אחד הכלים הנוחים והיעילים ביותר העומדים לרשותכם הוא מחשבון ניהול תקציב. זהו כלי דיגיטלי חכם, אותו אפשר למצוא אונליין וגם אצלנו באתר, המאפשר להזין לתוך המערכת את הוצאות המשפחה לפי קטגוריות ולקבל סכום סופי מסודר וברור.

    מחשבונים לניהול תקציב מאפשרים להזין גם את ההכנסות שלכם לפי קטגוריות (למשל שכר עבודה, גמלאות, קצבאות, מתנות ועוד) ולקבל את המאזן החודשי המלא של המשפחה – כך אתם יודעים מראש אם יש לכם מספיק כסף לכל מה שתכנתתם החודש, או שכדאי לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות. מחשבון ניהול הוצאות והכנסות של דלקולטור יכול לעזור לכם להשוות בין ההוצאות להכנסות.

  2. דוחות ניהול תקציב משפחתי – דוחות אקסל יכולים לשמש אתכם ביעילות ובקלות ליצירת דוח ניהול תקציב. אם אתם מכירים את המערכת, תוכלו ליצור קטגוריות נפרדות לסוגים שונים של הכנסות והוצאות, ליצור חישוב נפרד לכל קטגוריה, לכל הקטגוריות ביחד וגם להזין את ההכנסות כדי לקבל מאזן. בכל מקרה, דוחות כאלה עוזרים לכם לשמור על סדר ולדעת מה בדיוק להכניס למחשבון כל חודש.

  3. אפליקציות פיננסיות – הבנקים, חברות האשראי וחברות הביטוח – כמעט כולן מפעילות אפליקציות שעוזרות עם ניהול תקציב המשפחה. כל מה שצריך לעשות זה להיכנס אחת לחודש כדי לעבור על כל ההוצאות ולהזין אותן לאקסל או למחשבון ניהול הוצאות. אפשר גם לבקש שישלחו לכם הודעת טקסט על כל תנועה בחשבון.

  4. אפליקציות ניהול תקציב – קיימות כיום גם אפליקציות שמתחברות ישירות לכל החשבונות שלכם ונותנות לכם מידע בזמן אמת על כמות הכסף הזמין לכם בכל רגע נתון, כדי לעזור לכם במשימה של ניהול תקציב נכון.

טיפים לניהול תקציב המשפחה

לצד כל הכלים לניהול תקציב, קחו לתשומת לבכם עוד כמה נקודות חשובות:

  • כפל ביטוחים – עם בדיקה קצרה מול סוכן הביטוח שלכם תוכלו לחסוך לעצמכם מאות שקלים בחודש.

  • הוצאות שקטות – כמעט לכל אחד יש מנויים חודשיים לשירותים שהוא כבר לא משתמש בהם (סטרימינג, חדר
    כושר, מנוי טלויזיה מיותר) שאותם אפשר לאתר יחסית בקלות בדוח הוצאות כרטיס אשראי ולבטל.

  • תשלומים – כשאתם משלמים בתשלומים, קשה יותר לעקוב אחר ההוצאות וזו גם דרך בטוחה לצבירה של התחייבויות לטווח ארוך. לכן השתדלו לצמצם בחלוקה לתשלומים ככל שניתן.

  • החזרים – לפעמים צריך להשקיע קצת מאמץ וזמן כדי לקבל החזרים מגופים שונים, כמו קופת חולים – על טיפולים שקיבלתם בתשלום. אבל שווה להשקיע כדי לקבל את הכסף הזה בחזרה.

מחשבון ניהול תקציב משפחתי:

מחשבון ניהול תקציב משפחתי

לסיכום, ניהול תקציב עקבי לא מתרחש ביום אחד. תקשורת בריאה מול כל המשפחה, הבנה מכילה עם המון אהבה ורצון להתחשב בכולם כאחד/ת, יכול לגרום לכם להגיע לסיפוק בניהול התקציב המשפחתי של כולכם. בהצלחה ומוזמנים לבדוק את ניהול התקציב שלכם בעזרת המחשבונים של דלקולטור – מחשבונים פיננסים, עזרים לניהול עבודה ועוד.