בדיקת צריכת דלק ואיך להפחית את הצריכה

בדיקת צריכת דלק

איך להפחית את צריכת הדלק?

כאילו לא מספיקים לנו מחירי הדירות, הקניות בסופר והמיסים שעלינו לשלם – גם מחירי הדלק לא מסבירים לנו פנים, כמובן שהדבר לא חדש, אך האופטימיים שבינינו כן מקווים שמתישהו המחירים ירדו ויהפכו את חיינו במדינת ישראל, לפחות מבחינה כלכלית, לקלים יותר.

במאמר זה לא נעסוק בבועה המטרידה של מחירי הנדל”ן, במחיר המילקי או במיסים שקורעים לנו את הכיס, אלא במה שאנחנו יכולים לעשות כעת לגבי בדיקת צריכת דלק – כל אחד באופן אישי בנוגע לצריכת הדלק. לפניכם מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם להפחית מצריכת הדלק בחיי היום יום.

טיפים להפחתת צריכת הדלק – יוצאים לדרך!

5 הטיפים הבאים יוכלו לסייע לכם לחסוך הרבה דלק מדי חודש, אם תיישמו או לא – הדבר תלוי בכם, אך חשוב שתדעו כיצד ניתן לעשות זאת:

1. תכננו את הנסיעה – נהגים שמתכננים את הנסיעה הם לא רק נהגים טובים יותר – כאלו שאף פעם לא יפתיעו את הנהגים האחרים וכתוצאה מכך לא יאלצו להתמודד עם קללות שמזכירות להם את הסבתא של הסבתא שלהם, הנהגים הללו גם חוסכים בדלק. עצירות פתאומיות, זינוק לאחר עצירה ונסיעה במהירות שאינה קבועה גורמים לשריפה רבה יותר של דלק, לכן, יש לנסות להימנע מהם על ידי צפייה למרחוק, שמירה על מהירות קבועה פחות או יותר והתנהלות רגועה בכביש. כמו כן, רצוי להיעזר בתוכנות הניווט כדי למצוא את מסלולי הנסיעות הרציפים ביותר.

2. כבו את המנוע – אם אתם נמצאים בפקק שנמשך הרבה זמן, תוכלו לכבות את המנוע ולחסוך הרבה דלק. עצירה של דקה ומעלה גורמת לרכב לצרוך כמות רבה יותר של דלק מהכמות שתידרש לצורך התנעה.

3. הוציאו חפצים מיותרים – כשהרכב שלכם הופך למחסן ומוכן לכל צרה או בילוי, אתם אולי יכולים להיות ספונטניים, אך לצד הספונטניות, הרכב שלכם ישרוף יותר דלק. איננו מציעים להם להוציא את השמיכה הדקה או המטקות, אך בהחלט כדאי להוציא את עשרת הספרים שיש לכם בתא המטען, את האוהל המתקפל ואת הצידנית הריקה שלקחתם לטיול בשנה שעברה. הוצאת החפצים המיותרים תאפשר לכם להביא לחיסכון שיכול להגיע ל- 5% מהוצאות הדלק.

4. הצמיג שלכם צריך אוויר – הקפידו לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים. במקרה שלחץ האוויר לא תקין – נמוך מדי, עולה הסיכון לתאונה וצריכת הדלק עולה בצורה ניכרת משום שהמנוע עובד יותר קשה מאשר במקרה שלחץ האוויר בגלגלים תקין. כתוצאה מכך, צריכת הדלק עולה בעשרה אחוזים ואפילו יותר מכך. חשוב מאוד להיזהר ולא לנפח את הגלגלים יותר מדי משום שהדבר עלול לגרום לבלאי מואץ, החלקה ואף פיצוץ של הצמיג.

5. השתמשו במחשבון של צריכת דלק – מחשבון קילומטר לליטר יכול לסייע לכם להעריך את המחיר שיש לשלם עבור מילוי הדלק. לצד התוצאות שיתקבלו לאחר חישוב ק”מ לליטר, יש לזכור שמדובר על הערכה כללית וכי נסיעה בטוחה והתנהלות חכמה ישפיעו על הצריכה האמיתית.

בהצלחה!

מאמר לגבי איך לבחון כל חודש את צריכת דלק אמיתית של רכבך ?