משקיע? כדאי לדעת מה זה ריבית דריבית

מה זה ריבית דריבית

אחד הדברים החשובים שניתן להכיר בנוגע לעולם ההשקעות, הוא כנראה חישוב ריבית דריבית. עצם המילה משעשעת ומצחיקה. ועם זאת, עומד מאחוריה עולם תוכן שלם.

מהי ריבית דריבית חיסכון / השקעה

ריבית דריבית, היא כמו שהיא נשמעת – ריבית על ריבית. במילים אחרות, זו הריבית שאנחנו מרוויחים על הריביות שלנו. או, ריבית מעריכית. במילים עוד יותר אחרות, זה מה שקורה כאשר שלחנו את הכסף שלנו ללכת להרוויח עוד כסף. זה מה שקורה כאשר השקענו את הכסף שלנו והוא הביא "חברים". ובמקום למשוך את החברים כרווח, בחרנו להמשיך ולהשקיע את חבריו כדי שיביאו עוד חברים. בעבר קראנו בדיחה על משטח אכילה מנייר (אולי במסעדת נאפיס או מקום אחר).

יתרונות ריבית דריבית

אנחנו יכולים לראות חישוב ריבית דריבית ככדור שלג שרק הולך וצובר תאוצה. קצת כמו להיות על קורקינט חשמלי שלא הוגבלה לו המהירות ל-25 קמ"ש, וניתן להמשיך ללחוץ על ידית התאוצה בלי סוף. כך שהוא רק ממשיך להיות מהיר יותר. בתפריט האתר תמצאו מחשבון ריבית דריבית שיעזור לכם להנפיק חישובים מדויקים. כאשר אנחנו ממשיכים להשקיע את הרווחים, הרווחים עצמם מניבים עוד רווחים. וככל שאנחנו עושים את זה יותר, הפעולה יכולה להתעצם בהשלכתה.

דוגמה לריבית דריבית

מה זה ריבית דריבית – "אבל אפשר דוגמה?", שמענו מישהו אומר. אוקי, זה היה אנחנו. אנחנו רצינו להציב כאן דוגמה. אז המצאנו שאחד הקוראים אמר. ניחא, נשים אותה בכל מקרה. נניח שיש לנו 100 שקלים חדשים. אולי מצאנו אותם בפינת רחוב, אולי שברנו את קופסת החיסכון מהחזיר הוורוד שרק חיכה ליום הגשמתו, ואולי פשוט שלפנו את זה עכשיו מהארנק. ולפתע, חבר מגיע ואומר – "הא, וואו, זה לגמרי 100 שקלים, יש לי רעיון עבורך". לאחר מספר שאלות, מסתבר שהוא מתכוון לנתב אותם לעבר עסק פלאים הקשור לשיווק תחתונים לאיים הברזילאיים.

אנחנו לא שואלים יותר מדי שאלות ואנחנו מסכימים שזה נשמע כמו רעיון עסקי נפלא ביותר. ואנחנו נותנים לו את מאת השקלים, ומצפים, כפי שהוא טען לתשואה של 10%. אין לנו מה להטיל ספק ברעיון, כי זה נשמע מאוד קונקרטי ויציב.

לפי מה שחברנו אמר, כתוצאה מההשקעה הענפה שלנו בעסק מכירת התחתונים לאיים הברזילאיים, תתרחש תשואה של 10 אחוזים מדי שבוע. שזה לא רע, אפילו משכורת נפלאה. תאורטית, אם היינו משקיעים 1,000 ₪ זה היה מסתכם ברווח של 100 ₪ כל שבוע. ואם היינו משקיעים 10,000 ₪, אפילו 1,000 ₪ כל שבוע. כלומר, זה היה מגיע ל-4,000 ₪ בחודש. נפלא.

מחשבון חישוב ריבית דריבית:

מחשבון חישוב ריבית דריבית

תשואה מואצת עם ריבית דריבית

אבל רגע, יש עוד. בתרחיש רגיל, בו אנחנו פשוט מושכים את הכסף, אנחנו פשוט מקבלים 10 ₪ לשבוע. אין כאן ריבית דריבית, כי הכסף לא הולך להביא חברים. קיבלנו 10 שקלים, ומשכנו אותם "מהקופה". ואם משכנו גם את ה-100 המקוריים, אז העסק לא ימשיך. יצאנו עם 110 ₪ מכובדים וכאן הפסקנו.

בתרחיש אחר, אנחנו לא מושכים את התשואה אלא ממשיכים להשקיע אותה. כלומר, במקום למשוך את ה-10 שקלים הראשונים, אנחנו אומרים לחברנו שימשיך עם מה שהוא עושה, כי זה עובד טוב. אז השבוע הראשון מניב 10% על 100 ₪. השבוע השני מניב 10% על 110 ₪. כלומר, החל מהשבוע השני אנחנו כבר מקבלים יותר כסף. כי הן ה-100 ₪ הראשונים, והן 10 ₪ שהגיעו אחרי זה, מניבים כספים נוספים. וזו בקצרה, הכוח של תשואת ריבית דריבית. וחישוב ריבית נועד לבדוק כמה הריביות שלנו יכולות להרוויח על בסיס שיעור תשואה נתון. אם ידוע לנו שמדובר ב-10%, כמה זמן, לדוגמה, ייקח לכסף שלנו להכפיל את עצמו?

חוק ה-72: ריבית דריבית

ובכן, כדרך חישוב אחוזים, אנחנו יכולים להשתמש בחוק ה-72, שיכול לעזור לנו לבדוק את זה (לא מדובר בחיושב מדויק אלא בתמונה "גסה" או כ-"תמונה להמחשה בלבד", שכזה). אנחנו פשוט מחלקים 72 בסכום התשואה התקופתית (במקרה שלנו, תקופה הייתה שבוע אך ניתן לחשוב עליה כשנה.

לדוגמה, 10% תשואה בשנה). 72/10 זה 7.2. כלומר, תוך 7.2 "שבועות", נוכל להכפיל את הכסף ולהגיע ל-200 ₪ אם נמשיך להשקיע את התשואה מהסכום המקורי. שזה יפה, כי אם היינו עושים את זה מבלי להמשיך להשקיע את התשואה, היינו מתבקשים "להמתין" 10 שבועות עד שהיינו מקבלים 100 ₪ נוספים (10% מ-100 לוקח כ-10 שבועות כדי להגיע ל-100).