כיצד מחשבון ימים עושה את פעולתו?

כיצד מחשבון ימים

האם יש ערך מסוים בלדעת את זה? ובכן, יש אנשים שאוהבים לדעת כיצד מבצעים חישוב ימים בין תאריכים. זה פשוט חשוב ומשנה להם. וזה בסדר. בכתבה זו נסקור שיטה הנקראת מפתח ערך – לחישוב בין תאריכים.

מעבר למחשבון ימים ב:

ימים

מחשבון ימים לחודשים בעזרת מפתח ערך?

איזו שיטה יכולה להתאים לנו במסגרת הרצון שלנו לבצע חישוב בין תאריכים? זה מאוד תלוי בלוח השנה שאנחנו עושים בו שימוש. במסגרת שיטות מפתח ערך (Key Value Method) יש לנו אפשרות לחשב על פי לוח השנה הגרגרוני. כך שמי שרוצה מחשבון ימים לחודשים שיכול לעבוד על פי לוח השנה הזה, יכול לאפיין אותו בהתאם. ומי שרוצה להבין כיצד מחשבון ימים שעובד לפי שיטה זו עובד, יכול ללמוד את השיטה הזאת כדי לבצע חישוב ימים בעצמו ללא עזרת המחשבון.

מחשבון תאריכים יכול להיות שימושי ביותר. זה כדי לבצע חישוב ימים לפי תאריכים ופשוט לקבל כל מיני ערכים במסגרת חישובים שונים. במסגרת סקירת שיטת "מפתח ערך" (שזה כמובן תרגום מעוברת למונח הלועזי) במאמר זה, נשתדל להראות דרך נוספת (מבין כמה אפשרויות) עבור חישוב שכזה.

איך לחשב תאריכים על ידי שימוש בקודים של השיטה?

הבה נתחיל. שיטת מפתח ערך משתמשת בקודים, שכל אחד מהם מחזיק משמעות עבור חודשים ושנים כדי לחשב את יום הספציפי בשבוע. מי שעושה שימוש בשיטה הזאת יכול מראש לשנן ולזכור את הקודים וזה יכול לעזור לו בחישוב. ראשית, נוכל להתחיל בלהסתכל על השנה הרצויה. שנית, ניתן לקחת את שתי הספרות האחרונות שלה. את אלו, לחלק ב-4 ואם יש שארית אז להתעלם ממנה. לקחת את היום הנוכחי בחודש ולהוסיף אותו לסכום שיצא לנו בחישוב הקודם (שחילקנו ב-4). כשלאחר מכן, לוקח את הקוד הייעודי עבור החודש, לסכום שקיבלנו עד כה.

לכן אמרנו שיש ערך בשינון הקוד בעל פה, כך שהחישוב עצמו יכול להיות יעיל יותר. הטבלה הבאה מסבירה ומראה איזה קוד יש לכל חודש. יש לזכור להוסיף את "ערך הקוד" לסכום שיצא בחישוב עד שלב זה.

דצמבר נובמבר אוקטובר ספטמבר אוגוסט יולי יוני מאי אפריל מרץ פברואר ינואר
6 4 1 6 3 0 5 2 0 4 4 1

איך לבצע חישוב ימים בין תאריכים על ידי השלבים הבאים בשיטה?

כעת כשיש לנו את הטבלה שעוזרת לנו עם חישוב ימים בין תאריכים נוכל להמשיך לצעדים הבאים. אם במקרה מדובר בתאריך שנמצא בינואר או פברואר בשנה מעוברת יש להחסיר את המספר 1 מהסכום שהתקבל בשלב הקודם. לבסוף, יש להוסיף את "ערך המאה" מהטבלה הבאה. כמו שיש ערך חודשים, יש גם ערך מאות.

1700 1800 1900 2000
4 2 0 6

כך שהחישוב שאנחנו מבקשים לעשות תלוי ביכולת למצוא את המאה המדוברת בטבלה המצוינת או לעשות קצת טריקים של מתקדמים (שלא יהיו חלק מסיקור זה). לאחר שיש לנו את קוד/ערך המאה, נוכל להוסיף אותו לסכום שקיבלנו עד כה. ואז לקחת את שתי הספרות האחרונות של השנה לערך שקיבלנו עד כה. ואת כל זה לחלק ב-7. אם יש שארית, להתבונן עליה ולעבוד איתה. היא תהווה שלב נוסף במסגרת חישוב ימים. כיצד היא תשמש במסגרת החישוב? ובכן, גם כאן יש לה תפקיד. נניח שיצא והשארית היא 1? הרי שזה מספר על יום ראשון. 2? יום שני. וכן הלאה, עד יום שישי. מה קורה ביום שישי? השארית עבורו היא 6. אך מה קורה אם השארית היא 0? אין שום בעיה, זה שווה ליום שבת. מעבר לכך יש אפשרות לחשב את גילכם בחישוב בין טווך תאריכים, עם המחשבון של דלקולטור תחסכו זמן יקר. נווטו באתר למחשבון גיל ובצעו חישוב גיל עבורכם או הקרוב אליכם..

האם שיטה זו יכולה להתאים לכל מחשבון ימים?

יש לציין שהשיטה הזאת אמורה לעבוד, על פי המתואר אודותיה, ספציפית עבור לוח שנה גרגוריאני. ניתן לחקור עוד על שיטה זאת ולראות האם היא יכולה להיות שימושית למטרות חישוב שונות ואם ישנו מחשבון ימים שבאמת פועל על פיה.

ולאחר מכן, פשוט לנסות את החישוב ולראות אם הוא תואם למה שהמחשבון מפיק.