צריכת דלק אמיתית

צריכת דלק אמיתית

אם אין לכם איזה דוד עשיר מאמריקה שהחליט להעניק לכם סכום משמעותי כדי להקל על חייכם, סביר להניח שגם אתם – כמו רוב עם ישראל תדרשו לכלכל את כספכם בצורה חכמה, ובין היתר – להישאר עם היד על הדופק כאשר מדובר על צריכת הדלק שלכם.

צריכת דלק באמת

חלק מהאנשים חושבים שזו לא בעיה ושכל מה שצריך לעשות כדי לאמוד את הסכום שהם מוציאים על דלק מדי חודש הוא לבחון את נתוני צריכת דלק אמיתית שהיצרניות רכבים מפרסמות, להישאר מעודכנים בנוגע למחירי הדלק לליטר ולהוסיף את סכום ההוצאה החודשית לטבלת האקסל שלהם.

אז איפה הבעיה? מה קורה בפועל?

הבעיה היא שפעמים רבות לא ניתן לסמוך על הפרסומים של היצרנים. הסיבה לכך היא שצריכת הדלק מושפעת מגורמים נוספים ושהנתונים שהיצרנים מפרסמים שאובים ממדידות שבוצעו במעבדה עליה אין יותר מדי פיקוח, משום שמי שבודק את הנתונים הן היצרניות עצמן.

היצרניות, שמעוניינות לפרסם נתונים מרשימים שיגרמו לכמה שיותר אנשים לרכוש את הרכבים שלהן, מייפות את המציאות ובוחנות את צריכת הדלק בתנאים מסוימים בלבד – בין היתר בטמפרטורות נוחות יחסית, עם האטות קבועות, מהירות קבועה, האצות קבועות ופחות בלימות. כמובן שהתוצאות שמתקבלות במעבדות מרשימות יותר מהמציאות בה הנהגים נאלצים לנסוע לפעמים במזג אוויר חם במיוחד, משתמשים במזגן לאורך כל הנסיעות, מאיצים, בולמים ועומדים בפקקים בעודם מביטים ימינה ושמאלה ומתפללים לגל ירוק.

לקחת בערבון מוגבל ולאחוז במושכות (או לפחות במושכה אחת)

מחירי הדלק עולים ומטפסים להם. אז נכון שאולי החודש המחיר ירד, אך במהלך החודשים האחרונים נראתה מגמה ברורה וחד משמעית של עלייה במחירי הדלק. גם אם תתעורר מחאה רצינית שתוביל לירידה מסוימת במחירים, עדיין חשוב שכל נהג יבצע חישוב חודשי לפי מחשבון הוצאות של דלקולטור וייקח את המידע שמפרסמות יצרניות הרכבים בערבון מוגבל וכן יתחשב בהן כי הן כן מספקות אמת מידה, אך בנוסף לבחינת הנתונים, ייקח אחריות על צריכת הדלק האישית שלו.

ניסיון לצמצם את צריכת הדלק ואף הצלחה בכך יכולים להוביל להפחתה ניכרת בעלויות הדלק. אז כיצד ניתן לצמצם בהוצאות הדלק ולהצליח לקחת את המושכה? (שכן לקיחת שתי מושכות היא קצת קפיצה מעל הפופיק, לא על הכל אנו אחראיים), 3 הטיפים הבאים יוכלו לעזור לכם להביא לחיסכון בדלק:

צריכת דלק אמיתית –  ליצור את המציאות בעצמכם ולא לסמוך על יצרניות הרכב:

  1. רכשו רכב חסכוני בדלק – התחלת החיסכון היא ברכישת רכב חסכוני בדלק. חשוב מאוד לבדוק את צריכת הדלק של הרכב, כן – הצריכה שמתפרסמת על ידי היצרניות, אך כפי שצוין – לקחת את המידע בערבון מוגבל ולזכור שצריכת הדלק המדויקת תלויה בפרמטרים נוספים. חשוב לבדוק את צריכת הדלת בצורה קפדנית אפילו יותר במקרה שרוכשים רכב משומש.

לפעמים יהיה משתלם יותר לשלם אלפיים שקלים נוספים ולרכוש רכב חסכוני יותר, השקעה ברכב חסכוני תוביל לחיסכון בטווח הרחוק. במידה שהשימוש ברכב נעשה בעיקר בערים, עדיף לרכוש רכב שמכיל מנוע קטן ויעיל שחוסך בדלק.

חלק מהרכבים החדשים מגיעים עם מנועים חסכוניים יותר, לרבות מערכות חדישות שמשפרות את הביצועים וגורמות צריכת דלק אמיתית להיות נמוכה יותר ביחס לרכבים ישנים.

צריכת אמיתית דלק

היום, ניתן לרכוש גם רכבים היברידיים. רכבים אלו יעלו יותר אך הם מאפשרים לנהגים לחסוך בדלק. כמו כן, ניתן לרכוש רכב עם גיר ידני שצורך פחות דלק מרכב אוטומטי.

  1. שפרו את הרגלי הנסיעה שלכם – נהגים שנוסעים במהירות קבועה, אינם מאיצים באופן פתאומי או בולמים באופן פתאומי, יכולים להפחית מהוצאות הדלק ולהימנע מסיכונים מיותרים בכביש, שכן נהיגתם צפויה. כמו כן, יש לנסות להחנות את הרכב באזור מוצל, הסיבה לכך היא שהחום גורם לאידוי של דלק. נוסף על כך, כדאי למצוא תחנות דלק שגובות מחירים משתלמים ביחס לתחנות דלק אחרות.

מעבר לכך, נסו להפחית את השימוש במזגן (אל תגיעו למצב בו אתם סובלים, אך במידה שהיום לא חם בצורה קיצונית, העדיפו לפתוח חלון) והימנעו מהעמסת חפצים מיותרים על הרכב, רכב עמוס בחפצים צורך יותר דלק מרכב שאינו עמוס בחפצים.

  1. הקפידו על תחזוקה שוטפת – תחזקו את הרכב שלכם: נפחו את הצמיגים כך שהם יהיו מלאים בדיוק בכמות האוויר הנחוצה, בצעו את הבדיקות התקופתיות במוסך מקצועי, דאגו לכך ששמני המנוע יהיו איכותיים ובצעו את הפעולות ההכרחיות האחרות שישמרו על הרכב שלכם במצב טוב.