מחשבון שעות שכר עבודה

מחשבון שעות שכר

באילו זמנים נרצה לעשות שימוש בכלי מחשבון שעות עבודה? כדי לזהות זאת, נצטרך לדעת מה הערך שבידיעת השעות בהן עבדנו והשכר שמגיע לנו בעבורן. ייתכן שהמידע משמש ככלי אבחנתי, המאפשר לעובד לזהות את השכר המגיע לו, ואפילו ככלי לתיעוד משפטי כדי לדעת אם יש קייס לתביעה בנושא שכר.

לחצו על התמונה למעבר למחשבון שעות:
חישוב שעות עבודה

מחשבון שעות עבודה – לא רק בשכר עצמו עסקינן

טרם נדבר על מחשבון שעות עבודה או חישוב שעות השכר שלכם, נרצה לדבר על האלמנט שנרצה לחשב ולמדוד. הרי הוא שעות העבודה. באופן כללי ובמדינת ישראל: היקף משרתו של עובד מוגדרת על בסיס היחס בין מספר שעות העבודה שבפועל עבד העובד, לבין מספר שעות העבודה כפי שמצוין בחוק.

כלומר, אם בחוק מצוין ששבוע העבודה הוא למעשה 10 שעות, בעוד העובד עבד בפועל כשעתיים – היחס הוא 2 ל-10. באם יש רף שצריך לעבור טרם החוק יגדיר משרה מסוימת כמלאה או חלקית, היחס ישמש כבסיס לביצוע הגדרה זאת. לדוגמה, ייתכן שהחוק יחזיק שמשרה מלאה היא רק זו שמתאפשרת החל מיחס של 7 ל-10, כדוגמה.

מידע זה, גם אם על פניו נראה לא קשור לענייני חישוב שעות עבודה או אפילו לכלי כמו מחשבון שעות שכר, למעשה פותח צוהר לחישוב השכר עצמו. שכן, לדבר יכולה להיות משמעות ספציפית על זכויות הסוציאליות כמו שעות נוספות, ימי הבראה וכן הלאה. למעשה, ימי הבראה וימי מחלה נגזרים מאחוז משרתו של עובד, ועל פי כן יכולים להשתלב לתוך תלוש המשכורת שלו.

כך שככל שמשרתו של עובד נחשבת "כמלאה" יותר, כך הוא זכאי ליותר זכויות סוציאליות בדמות דמי הבראה וחופשה שיש להם משקל כלכלי בחישוב השכר.

מחשבון שעות עבודה – הכלי שזוכר את הניואנסים החישוביים

כעת, כדי לדבר על מחשבון המודד את שעות העבודה, נציין כי הכלי מודד באופן ספציפי את שעות העבודה בפועל כמו גם שעות נוספות. באופן טבעי, המחשבון מגלם בתוכו אלגוריתמים שאמורים להיות מסונכרנים עם התקנות בחוק וכיצד אלו מבקשות למדוד את השכר השעתי. מחשבון זמן שעות, יכול לסייע לנו לבצע חישובים, תוך שהוא מכליל באופן אוטומטי ניואנסים חישוביים שאולי לא בהכרח היינו מודעים אליהם.

לדוגמה, מחשבון לחישוב שעות עבודה, עלול להוסיף באופן אוטומטי את שווי התוספת עבור השעתיים הראשונות (באם עובד, עובד שעות נוספות) תוך שהוא אפילו מציין את טיב התוספת.

כך שאנחנו יכולים לעשות שימוש בכלים כמו המחשבים שעות עבודה, כדי לבצע חישובים ניואנסים ואפילו מורכבים במקצת. מבלי להחזיק בראש את כל תקנות חישוב השכר או אפילו את הקיבולת המנטלית והחישובית כדי לבצע חישוב שכזה בעצמנו.

אלא אם כן אנחנו ממש רוצים לעשות זאת עצמאית. אך זה כבר סיפור אחר. נוסף על כך, מחשבון שעות ודקות שכזה, יכול בהחלט להחשיב את התוספת עבור שעות נוספות החלות החל מהשעה השלישית לספירה, תוך שהוא כמובן מציין את אחוז התוספת. באם ישנה תוספת מוגברת כי מדובר ביום מנוחה כמו שבת וחג, ייתכן שהוא יציין זאת, או פשוט יגדיר כי מדובר באחוז גבוה יותר של תוספת שכר.

מחשבון שעות עבודה – חישוב אוטומטי של התקנות בחוק והתנאים בשטח

ובכך, מחשבון המודד שעות עבודה יכול בנקל ליידע אותנו לגבי הניואנסים החוקתיים השונים שמגיעים לידי ביטוי בחישוב שעות עבודה ושכר בהתאם. באופן אוטומטי, מחשב מחשבון שעות שכר, הן את התחשיב עבור שעות הלילה והן את התחשיב עבור שעות היום – למקרה שהן מעורבבות.

אם לדוגמה עובד מתחיל את משמרתו ב-22:00, הרי שהוא יכול לקבל שכר שעתי כמוסכם לפי חוזה עבודתו ובהתאם לחוק עבור שעה זאת. ואילו מהשעה 23:00 בלילה, עובד יכול להתחיל לקבל תעריף מוגבר עבור שעות אלו. אלא שעקב כך שהחוק לא מציע בהכרח תוספת שכר עבור שעות עבודה שנעשו בלילה, אלא הטבות אחרות, המחשבון ייקח זאת לידי ביטוי.

למעשה, הקסם בחישוב הוא היכולת של המחשבון, "לזכור בראש", שאם ישנה משמרת המערבת שעות לילה, מתחילים לספור באופן מטרים את השעות הנוספות. כך שאם באור יום מתחילים למספר שעות נוספות החל מהשעה ה-9 למשמרת או ליום עבודה, אזי שבשעות הלילה מתחילים לספור החל מהשעה ה-8.

או לפי כל מספור שהחוק לענייני עבודה מציע ברגע נתון. ובכך מחשבון המודד שעות עבודה יכול לסייע לאנשים לקבל מושג בהיר יותר באשר לשכר המגיע להם במסגרת ההסכם שחתמו עם המעסיק ובהתאם לתנאי החוק.