אילו סוגי אנרגיה קיימים?

10 סוגים שונים של אנרגיה

  1. אנרגיה סולרית: זו אנרגיה המגיעה מהשמש. השימוש בפאנלים סולריים יוצר אנרגיה חשמלית דרך קליטת האור שמספק השמש.
  2. אנרגיה רוח: סוג של אנרגיה שנוצרת מתנועת הרוח. טורבינות הרוח יכולות להמיר את תנועת הרוח לאנרגיה כדי ליצור חשמל.
  3. אנרגיה מים: השימוש בתעלות מים (כמו גדרות וכפריות מים) ליצירת אנרגיה כדי להפיק חשמל.
  4. אנרגיה גיאותרמית: יש סוגים של אנרגיה אך אנרגיה הגיאותרמית הינה אנרגיה תרמית שמקורה בכדור הארץ. היא נוצרת על ידי השימוש בחום המקורי של הקרום הארצי ליצירת אנרגיה חשמלית.
  5. אנרגיה גרעינית: אנרגיה שמייצרים על ידי פיצוץ או פיצוץ של גרעין אטום (כימי או פיזי) ליצירת חום שמומר לאנרגיה חשמלית.
  6. אנרגיית גאות ושפל: אנרגיית גאות ושפל הן מונחים בפיזיקה הקוונטית המתייחסים לרמות שונות של אנרגיה במערכת כימית או פיזיקלית.
    האנרגיה הגאות היא האנרגיה הקטנה ביותר שבאפשרותה לחלקיק או למערכת להיות במצב אנרגטי, בעוד שהאנרגיה השפל היא האנרגיה הנמוכה ביותר שבאפשרותה לחלקיק או למערכת להיות במצב אנרגטי.
  7. אנרגיה גז: גז טבעי וגזים אחרים נשמרים ומשמשים ליצירת חשמל ושימושים תעשייתיים.
  8. אנרגיה מתכלת: (אנרגיה לא מתחדשת) שימוש בחומרי דלק כמו אטום, פחם ונפט, המגרים לפטישת אנרגיה באמצעות תהליכי שריפה.
  9. אנרגיה ממוחזרת: שימוש מחודש באנרגיה כמו קרינה שמשתנה לחום ואחר כך לחשמל, או שימוש מחודש בחומרי דלק כמו ביוגז.
  10. אנרגיה ימית: שימוש בגלי הים או המעיים כמקור ליצירת אנרגיה חשמלית על ידי טורבינות.

סוגי אנרגיה

מדענים שתרמו להבנת האנרגיה

פיזיקאים רבים תרמו להבנת סוגי אנרגיה שונים ופיתוח שימושים ידידותיים לסביבה. איינשטיין הבין את הקשר בין אנרגיה למסה והפיק את תורת היחסות הפרטית. איינשטיין חקר את מבנה האטום והבין את הגרעין. תובנותיהם תרמו לשימושים ירוקים יותר באנרגיה סולרית ורוח, מעבר למקורות פולטי פחמן.

הנדריק אנטון לורנץ ופיזיקאים נוספים חקרו את האנרגיה הגאוטרמלית ופיתחו טכנולוגיות ידידותיות לסביבה. אנרגיה זו משמשות למקורות אנרגיה אשר אינם מזיקים לסביבה באותה מידה כמו פטרול וגזים. המחקר המתמד שלהם גרם לפיתוח של טכנולוגיות האנרגיה הירוקה ואינטגרטיבית, אשר עובדות לקידום עולם ירוק וסביבתי יותר.

ד"ר מריה טלקס, מדענית ראשית פורצת דרך, קידמה משמעותית את האנרגיה הסולארית. אחת מעבודות הבולטת של מריה הייתה פיתוח מערכת חימום סולארית ראשונה לבתים בשנת 1947 ויצירת טכנולוגיית זיקוק סולארי להפקת מים מתוקים. החדשנות של טלקס בחומרים לשינוי שלב הניחה את התשתית לאחסון סולארי יעיל. כחוקרת בולטת ב-MIT, היא יצרה תנורים מונעי שמש וגנראטורים תרמו-אלקטריים.

המורשת המתמשכת שלה נובעת מיישומים חדשניים ותרומות בסיסיות לטכנולוגיה תרמית סולארית, מה שחולל מהפכה בפתרונות סוגי אנרגיה ברי קיימא ברחבי העולם. המסירות וההמצאות של טלקס נותרות חלק בלתי נפרד ממערכות אנרגיה סולארית מודרניות, ומעצבות עתיד בר קיימא באמצעות הישגיה המדעיים פורצי הדרך.

ד"ר דבורה גריבס, מדענית ראשית מכובדת, עשתה צעדים משמעותיים באנרגיה הימית. הידועה במחקרה בטכנולוגיות מתחדשות באוקיינוס, הובילה פרויקטים מרכזיים, כגון פיתוח ממירי אנרגיית גלים וטורבינות גאות ושפל. עבודתה התמקדה בשיפור היעילות והעמידות של המכשיר בסביבות ימיות קשות.

כמנהלת מעבדת ה-COAST, תרומותיה האיצו את ההתקדמות הבנת אנרגיית הגלים והגאות, תוך מיצוב מקורות אנרגיה מתחדשים ימיים כמקורות אנרגיה נקיים ברי קיימא. המנהיגות והחידושים של גריבס המשיכו להניע את האבולוציה של האנרגיה הימית. יצירה של נתיבים לייצור חשמל בר-קיימא מהפוטנציאל העצום של האוקיינוסים.

אנרגיה ממוחזרת

תחום האנרגיה הממוחזרת והידידותית לסביבה התפתח על ידי רבים, אך אחד המובילים בתחום הוא פייר-סימון ג'רארד ובנו סימון. מהנדס מכונות צרפתי, המציאו פטנט להפקת אנרגיה מגלי הים של האוקיינוס, המבוסס על שימוש באנרגיה ממקורות כמו הידרו, רוח ושמש והפיכתה לאנרגיה חשמלית.

אנרגיה ממוחזרת נחשבת לאחת מהפתרונות המהפכניים בעולם האנרגיה. האינרגיה מאפשרת איחסון ושימוש יעיל באנרגיה ממקורות מתחדשים ומתפשטים. לבין ניהל חברת סולר סיטי והקים את פיתוחי תחנות החשמל באמצעות טכנולוגית הגלי-גל. המחקרים והטכנולוגיות שלו עוזרים לקדם את השימוש באנרגיה מתחדשת ולהפחית את הפגיעה בסביבה.