עלות דלק חודש יוני 2019

כמה עולה ליטר דלק?

כמה עולה ליטר דלק?

מחיר הדלק נכון לחודש יוני השנה (2019) יעמוד על 6.37 שקלים לליטר בנזין בשירות עצמי לכל היותר. המחיר כולל מע”מ. מדובר על ירידה של 14 אגורות לעומת חודש מאי. במידה שתינתן תוספת בשל שירות מלא, יעמוד המחיר על 21 אגורות לליטר (המחיר כולל מע”מ), כך שעבור שירות מלא לא יהיה שינוי במחיר ביחס לחודש מאי.

באילת, יעמוד המחיר לליטר בנזין בשירות עצמי על 5.45 שקלים לליטר לכל היותר (המחיר אינו כולל מע”מ). מחיר זה נמוך ב-11 אגורות מהמחיר של הדלק בחודש מאי. במידה שתינתן תוספת בשל שירות מלא, יהיה המחיר 18 אגורות לליטר (המחיר אינו כולל מע”מ), כך שעבור שירות מלא לא יהיה שינוי במחיר בהשוואה לחודש מאי.

זה אמיתי? איך זה קורה שמחיר הדלק יורד אחרי שהוא לא הפסיק לטפס?

השאלה: “מהי עולת דלק?” היא שאלה מוכרת ונפוצה בקרב בני ישראל, הסיבה לכך היא שמחיר הדלק משתנה כל הזמן. חודש יוני הביא לנהגים בשורות טובות – אחרי חמישה חודשים בהם מחיר הדלק לא הפסיק לטפס, נראה שיש הקלה מסוימת. הסיבה להפחתה במחיר הדלק לליטר היא שמחירי הדלק באירופה נמצאים בירידה בשל ירידה במחיר הנפט ברחבי העולם. אך בל נשכח כי רק בחודש שעבר עלה מחיר הדלק ב-19 אגורות, כך שיש להביט על המגמה ולא על החודש הספציפי לפני שצוהלים בשמחה.

מתי נוכל לצהול באמת?

אם נבחן את עלויות הדלק לפני 3 שנים בלבד, נוכל לראות שעד שנת 2016 נמצאו מחירי הדלק תחת פיקוח. לצערנו, באותה שנה הפיקוח על המחירים בוטל והיום נמצאים בפיקוח רק  שני סוגים של זפת ומחירו של מזוט 3.5%. בתחנות חל הפיקוח רק על בנזין 95 שמחירו מתעדכן מדי חודש בהתאם להחלטה של הממשלה. במידה שהפיקוח המלא יחזור ובמידה שנוכל לראות מגמה יציבה של ירידה במחירי הדלק, או אז נוכל באמת לשמוח ואולי אפילו לצהול.

להישאר מעודכנים בנוגע למחיר הדלק

כדי לענות על השאלה הרווחת: “כמה עולה ליטר דלק?” ולאפשר לכל נהג לבדוק מהי העלות כדי לכלכל את הוצאותיו בהתאם, החלו אתרים שונים להציע מחשבונים לחישוב מחיר הדלק לליטר.

מחשבוני הדלק מאפשרים לנהגים (או לכל אדם אחר שמעוניין לבדוק כמה עולה ליטר דלק), למלא את הפרטים הרלוונטיים – מרחק בקילומטרים וצריכת דלק ברכב ק”מ/ ליטר ולדעת מהי עלות דלק לליטר במקרה שהשירות יתבצע באופן עצמאי או במקרה שהשירות יהיה מלא. באמצעות מחשבונים מתקדמים יהיה ניתן לקבל הערכה בנוגע למחיר הדלק ולהימנע מבזבוז מיותר.

כמובן שלנהגים יש השפעה על מחירי הדלק. נהג זהיר שנוסע במהירות סבירה, לא מבצע עצירות פתאומיות, לא מבצע זינוקים לאחר עצירות ומקפיד למלא כמות מדויקת של אוויר בגלגלים – לא פחות מדי ולא יותר מדי, יוכל להביא לחיסכון בכספים.

פעולות נוספות שיסייעו בחיסכון בדלק הן: כיבוי מנוע בעת עצירות ממושכות, הקפדה על תחזוקה נכונה של הרכב, הימנעות מהעמסת חפצים מיותרים על הרכב ותדלוק בתחנות הדלק שגובות את המחירים המשתלמים ביותר.