אל תיתן ללחץ אוויר ללחוץ על הכיס

בדיקת לחץ אוויר

הידעת שלחץ אוויר תקין בצמיגים יכול לחסוך עד 3% בצריכת הדלק? בנוסף לחסכון בעלויות הדלק, לחץ אוויר לא תקין מקטין את חיי הצמיג (מה שבא בסופו של דבר לידי ביטויי בהוצאה כספית) ומהווה סכנה על כביש.

לחץ צמיגים לא תקין הוא אחד הסיבות השכיחות ביותר לצריכת דלק מוגברת. חלק ניכר מהאנרגיה המופקת על ידי המנוע מתבזבז על מנת להתגבר על התנגדות הסיבוב של הגלגלים. צמיגים בעלי לחץ אוויר ירוד הינם בעלי התנגדות גבוהה יותר וגורמים לך לבזבז יותר דלק בעת הנסיעה. מאחר וצמיגים מאבדים לחץ אוויר במשך הזמן (כ- 1psi בחודש) וכתוצאה משינויים בטמפרטורה (מזג האוויר), חשוב לבדוק את לחץ הצמיגים שלך לפחות פעם בשבועיים.

פעולה זו פשוטה למדי. בכל תחנת דלק מצוייה עמדה לבדיקת לחץ אוויר ומילויי אוויר בחינם. כל שעליך לעשות הוא לחבר את צינור האוויר לפיה בגלגל ולמלא את לחץ האוויר הנדרש. חשוב לבדוק את לחץ הצמיגים כאשר הם קרים, כלומר, נסיעה של פחות מ-3 ק"מ. שכן, נסיעה בכביש מחממת את הצמיגים, את האוויר שבתוכם ומגבירה את לחץ האוויר. בדיקת לחץ אוויר בצמיג חם גורמת לנתוני לחץ אוויר שגויים.

מד לחץ אויר בצמיגים

הקפד על לחץ אוויר בצמיגים לפי הוראות היצרן (המופיעות בחוברת הרכב). בנוסף, ניתן לרכוש מד ידני לבדיקת לחץ אוויר. כך, תוכל לבדוק את לחץ האוויר בעצמך ולוותר על כניסה לתחנת הדלק. לחץ הצמיגים תקין בספרון הרכב מופיע בשתי צורות: (1) לחץ אוויר תקין עבור רכב ריק ו- (2) לחץ אוויר תקין עבור רכב עמוס. על כן, לפני נסיעות ארוכות עם המשפחה או כאשר הרכב עמוס, הגבר את לחץ הצמיגים כפי שמצויין בספרון הרכב.

ואם החלטת להחליף גלגלים, זכור – גלגלים חדשים אכן יכולים להראות "מגניבים" ולתת אחיזה טובה יותר בכביש.לחץ צמיג אומנם, אם הגלגלים הינם רחבים יותר מהגלגלים המקוריים, הם מגבירים את החיכוך וכך את צריכת הדלק. לכן, לפני שאתה מחליט להחליף גלגלים, קח נתון זה בחשבון.

לחץ אוויר הוא גורם חשוב ביותר כאשר מדובר בצמיג שלך, אך כאשר מדובר בך, הטיפ החשוב ביותר על הכביש הוא להישאר רגוע ובלי לחץ ?