איך אני נוהג 10 טיפים לנהיגה חסכונית

טיפים לנהיגה חסכונית

"איך אני נוהג?" – מכירים את המדבקה הזו? חברות מדביקות את המדבקה הזאת למכוניות החברה בכדי לגרום למודעות וזהירות רבה יותר של עובדיהן, אשר נוהגים במכוניות אלה. מודעות לנהיגה חסכונית היא בדיוק כמו מודעות לנהיגה זהירה. נהיגה נכונה וחסכונית יכולה לחסוך לך צריכת דלק וכתוצאה מכך – הרבה כסף. ריכזנו בשבילך 10 טיפים אשר יעזרו לך לנהוג באופן חסכוני:

1. חימום מנוע – ברכבים החדשים אין צורך לחמם את המנוע. המנוע יתחמם טוב יותר בזמן הנסיעה וכך, תשרוף פחות דלק.

2. דומם מנוע – הגעת ליעד? מחכה לחבר? דומם מנוע! מנוע פועל מעל דקה מבזבז דלק רב.

3. המנע מעומס חשמלי – עומס חשמלי מגביר את צריכת הדלק. על כן, כבה את חימום החלונות האחוריים לאחר שהחלון הופשר, את אורות הערפל, או כל אבזור חשמלי לאחר שאין צורך בפעילותו.

4. "לטף" את הגז – המנע מהאצות פתאומיות. האצות פתאומיות צורכות פי 2 יותר דלק מאשר האצות הדרגתיות. אתה יכול להגיע בדיוק לאותה המהירות גם אם תלחץ פחות חזק. האצה זו אומנם תיקח עוד 2 שניות, אבל במקביל תצרוך משמעותית פחות דלק. כלל אצבע הוא לא לתת למנוע לעבור את ה – 3,000 סיבובים לדקה.

5. בלום בצורה עדינה – בלימה עדינה לא רק מקטינה את שחיקת הבלמים אך גם גורמת לחיסכון בדלק. האצות ובלימות חזקות גורמות לאימוץ המנוע ובזבוז דלק רב. לכן, לפני פנייה כדאי להוריד מראש את הרגל מהגז ולא לבלום שנייה לפני הכניסה לסיבוב.

10 טיפים לנהיגה חסכונית

יש לזכור כי תחילת הנסיעה ממצב של עצירה מוחלטת, היא הפעולה הבזבזנית ביותר. לכן, השתדל לשמור על רכבך בתנועה וללא עצירות ככל האפשר. לדוגמה, בעת התקרבותך לרמזור, במקום להגיע במהירות ולעצור, הורד את הרגל מהגז והתקרב באיטיות (גלוש) אל עבר הרמזור. בזמך שאתה גולש אל הרמזור, ייתכן והאור יתחלף לירוק ולא תצטרך לעצור כלל.

6. בעליות – השאר בהילוך נמוך. חשוב להגיע למהירות בה האוטו שלך עולה באופן קבוע וללא מאמץ יתר. אין צורך ללחוץ על דוושת הגז בכל הכוח לנסות לעלות עם אוטו עם 4 נוסעים במהירות 100 קמ"ש. עם כל הצער, אבל אולי האוטו פשוט לא סוחב… אם תעלה את העליה ב-80 קמ"ש, תחסוך דלק רב. אם אתה מרגיש שרצפת הרכב "מפריעה" לך ללחוץ על דוושת גז – עבור להילוך נמוך יותר ותפסיק להילחם ברצפה.

עליה ב-80 קמ"ש תחסוך דלק

7. השתמש בכוח הכבידה. אין צורך להאיץ בירידות. כוח הכבידה פועל מצויין. אתה יכול להיות בטוח שהאוטו שלך יצבור תאוצה בירידות, גם בלי שתעזור לו. אם הירידה מתונה מידי, השתמש בדוושת הגז ב"קטנה" כדי לשמור על המהירות הרצוייה. אין צורך להאיץ למהירות מופרזת ולהפוך את הירידה ללונה פארק. מעבר לסכנה לך ולרכבים שסובבים אותך, לחיצה מיותרת על גז מבזבזת לך דלק רב.

8. שמירת מרחק – הקפד על שמירת מרחק. כפי שהזכרנו, האצות, בלימות ושינויים תכופים במהירות מגדילים את צריכת הדלק. לכן, שמור על מרחק קבוע מהרכב שלפניך. כך לא תצטרך לבלום בכל פעם שהרכב לפניך מאט.

9. מהירות – בשורה רעה לאוהבי המהירות: נסיעה מהירה אינה חוסכת בדלק. המהירות החסכונית ביותר הינה 90-100 קמ"ש. מהירות גבוהה לא רק גורמת לדוחות מהירות אך גם גורמת לצריכת דלק גבוהה יותר.

10. השתמש במכשור באוטו – כיום, רוב המכונית החדשות מצויידות במחשבים פנימיים כגון בקרת שיוט, אשר יעזרו לך לשמור על מהירות קבועה ולהפוך את הנהיגה שלך לנעימה וחסכונית יותר. בקרי מהירות וצפצפנים שונים המותקנים באוטו, יעזרו לך להימנע מנהיגה במהירות גבוהה ובזבזנית – הן מבחינת דוחות התנועה והן מבחינת צריכת הדלק.

צריכת דלק יכולה לחסוך לך עד 15%

לסיכום, נהיגה חלקה ו"רגועה" תחסוך לך דלק וכסף רב. הטיפ החשוב ביותר הוא מודעות. עצם המודעות שלך לפעולות שחוסכות בצריכת הדלק יכולה לחסוך לך עד 15% בצריכת הדלק השנתית. ניתן לעבור את אותו המרחק באותו הזמן שימוש בפחות דלק. זכור, בכל פעם שהינך לוחץ על דוושת הגז, הינך צורך יותר דלק ומבזבז יותר כסף.